E-handel Europa Trustmark skyddar dig när du köper via en webbutik i ett annat EU-land(i det här fallet Danmark) och ett klagomål uppstår.
Om du ser E-handel Europa Trustmark på webbplatsen för en onlinebutik som du besöker betyder det att företaget har åtagit sig att arbeta i enlighet med E-handelens Europe Code of Conduct, vilket garanterar etiska standarder på den digitala marknaden.
I händelse av en händelse som innebär inköp av sina produkter och / eller tjänster, ger de företag som har Trustmark möjlighet att skicka in fordringar via Trustmark Service Center kostnadsfritt om deras egen kundservice inte har kunnat lösa problemet.
När det gäller ett konsumentklagom ger Trustmark Service Center en lösning utanför domstol. Det gör att du enkelt och snabbt kan nå en lösning. Trustmark Service Center hjälper dig att komma överens med verksamheten. Om det inte finns någon lösning på ditt klagomål är det fortfarande en rättslig lösning på problemet. Du kan omedelbart söka juridisk hjälp och är fri att fortsätta med ditt klagomål på annat sätt.
I den europeiska förordningen nr 524/2013 om tvistlösning för konsumenttvister anges att näringsidkare som är etablerade inom Europeiska unionen och som deltar i försäljnings- eller tjänstekontrakt på nätet måste tillhandahålla sina webbplatser en elektronisk länk till European Platform for European Dispute Resolution (http: // ec.europa.eu/odr). För konsumenter med problem för ett inköp på nätet kan de dessutom lämna in klagomål på den europeiska plattformen för ODR.