Regovs nätbutik i Thorning
All handel är föremål för lagarna i Danmark, Sverige och EU och sker på svenska eller engelska via hemsidorna regovs.se, regovs.dk eller regovs.com mellan dig som kund och
Regovs.Com APS
Højgårdsvej 25 - Port 5
Thorning, 8620 Kjellerup, Danmark
E-post: info@regovs.se
Tel: 61515300
CVR-nr (momsregistreringsnr) 502082732401
Betalning
Du kan betala med följande:
Swish: 1233488061
Visa, Mastercard, Maestro och JCB
Klarna: Pay later
Banköverföring
Vid banköverföring, check eller dylikt skyddas du inte av danska indsigelsesordningen.
Danske Bank
Kontonr.: 12200165188
Elektronisk faktura - Endast offentliga företag:
Företag som vill ha faktura i samband med GLN-nummer och referenskod.
Banköverföring utland
IBAN: SE8512000000012200165188
BIC (SWIFT): DABASESX
Beloppet debiteras ditt kort först när varan skickas.
Priser
Priserna anges i SEK(kr) inklusive moms och alla andra avgifter.
Leverans
Vi skickar din order inom en arbetsdag. Ordrar som betalas med banköverföring skickas inom en arbetsdag från det att vi har registrerat din betalning.
Om din order innehåller beställningsvaror skickas dock ordern först när vi kan göra en samlad leverans, om inte annat har avtalats.
Ordrar levereras i paket via Postnord. Om Regovs inte kan skicka ordern inom den tidsfrist som anges ovan, kan du annullera ordern.
Frakt till Sverige
Beställningar kan skickas för 49 DKK till Postnords paketbutik.
Beställningar som skickas som privatpaket eller företagspaket kan
köpas till.Regovs.se skickar endast paket till Sverige
Ångerrätt
Som konsument har du 365 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Vid företagsköp (grossistordrar) gäller ingen ångerrätt.
Ångerrätten löper ut 365 dagar efter den dag då du mottog din vara eller får den sista varan i din besittning, när det rör sig om ett avtal om flera olika varor som har beställts i en order men som har levererats separat från varandra.
Du måste meddela oss om att du vill ångra ditt köp inom 365 dagar från att du har mottagit varan. Meddelandet ska skickas till oss via e-post till info@regovs.se eller med hjälp av ångerrättsformuläret. I meddelandet måste du göra oss tydligt uppmärksamma på att du vill utnyttja ångerrätten.
Du kan inte ångra köpet genom att bara neka att ta emot varan, du måste också meddela oss om detta på ett tydligt sätt.
Returer
Returnera ordern till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss om att du vill ångra ditt köp. Du står för de direkta utgifterna i samband med returen av varan. Du står även för risken för varan från den tidpunkt då varan levererades.
Om originalförpackningen saknas kan detta leda till värdeminskning, så för att vara säker på att du får tillbaka alla dina pengar rekommenderar vi att varan returneras i originalförpackningen.
Ångra en del av köpet
Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att skicka en eller flera varor i retur, även om de har köpts i en och samma order.
Observera att du inte får tillbaka leveranskostnaderna om du ångrar en del av ett köp.
Varor som inte omfattas av ångerrätt
Leverans av varor som har tillverkats efter konsumentens specifikationer eller som har fått en tydlig personlig prägel.
Du förlorar ångerrätten om:
– du bryter förseglingen på varor som av hälsoskydds- eller hygienmässiga skäl inte passar för retur.
Varans skick vid retur
Du ansvarar bara för eventuell minskning av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändig för att fastslå varans art, egenskaper och sätt att fungera. Du kan med andra ord prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik, men du får inte börja använda den på allvar.
Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som begagnad, vilket betyder att du bara får tillbaka en del eller inget av köpesumman, beroende på varans marknadsmässiga värde, om du ångrar köpet.
Paket som inte hämtas ut:
Om du inte hämtar ut paketet och det skickas tillbaka till oss kommer du att debiteras de faktiska fraktkostnaderna för retursändningen. Vid avbokning kommer dessa att kvittas mot det belopp du annars skulle ha fått tillbaka.
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp som du har betalat till oss. I händelse av värdeminskning, som du ansvarar för, dras detta belopp av från köpesumman.
Om du utnyttjar din ångerrätt, återbetalar vi alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive leveranskostnaderna (dock inte extra kostnader till följd av att du har valt en annan leveransform än den billigaste leveransformen av standardtyp som vi erbjuder) utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi mottog ditt meddelande om att du ville ångra avtalet. Vi gör en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen till dess att vi har fått varan i retur, om du inte dessförinnan har skickat in dokumentation som visar att du har returnerat varan.
Om du ångrar ditt köp ska du skicka varan till:
Regovs, Højgårdsvej 25, Thorning, 8620 Kjellerup, Danmark.
Du kan också ångra köpet genom att meddela oss om detta på ett tydligt sätt och leverera varan personligen på ovanstående adress måndag till torsdag kl. 9–15 eller fredag kl. 9–14.
Vi tar inte emot paket utan utdelning (som skickas till paketbutik/postbutik) eller paket som skickas mot efterkrav.
Varor som du vill byta till annan storlek/färg/typ byts inom 24 timmar på vardagar efter att vi har mottagit dina returnerade varor. Du står för kostnaden för den här typen av returförsändelse.
Reklamation
OBS! Skicka information och eventuella bilder till info@regovs.se innan du returnerar en reklamation.
Köplagens regler om felaktiga varor kan gälla för ditt köp.
När du handlar hos oss som konsument har du 36 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller få avdrag på priset, beroende på den aktuella situationen. Reklamationen ska vara berättigad och felet ska inte ha uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende.
Du ska reklamera ”inom rimlig tid” efter att du har upptäckt varans fel. En reklamation som görs inom två månader från att du upptäckte felet betraktas alltid som att ha skett ”inom rimlig tid”.
Om reklamationen är berättigad, återbetalar vi dina (rimliga) leveranskostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i ett ordentligt emballage och kom ihåg att få ett kvitto på försändelsen så att vi kan betala tillbaka dina leveranskostnader.
När du returnerar varan ber vi dig att beskriva problemet så detaljerat som möjligt.
Vi tar inte emot paket utan utdelning eller paket som skickas mot efterkrav.
Personuppgiftspolicy
För att du ska kunna ingå avtal med oss behöver vi följande uppgifter:
namn, adress och e-postadress.
Vi registrerar och vidarebefordrar dina personuppgifter för att kunna leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos Regovs.com APS och sparas i fem år, varefter uppgifterna raderas.
Den personuppgiftsansvarige på Regovs.se är direktör Olav Møller.
Som registrerad hos Regovs.com APS har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt till insyn i vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt dataskyddslagstiftningen och du kan kontakta oss på info@regovs.se vid eventuella frågor.
Klagomål
Om du vill klaga på ditt köp ska du kontakta oss på info@regovs.se (Olav Møller). Om vi inte lyckas hitta en lösning på problemet kan du lämna in ett klagomål till relevant tillsynsmyndighet om villkoren för detta är uppfyllda.
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Om du är konsument och har din hemvist i annat EU-land än Danmark, kan du lämna in ditt klagomål till EU-Kommissionens portal för klagomål online: http://ec.europa.eu/odr
Handelsvillkoren uppdaterades den december 2022.
Vid utnyttjade av ångerrätten och retur av ordrar använder du det här formuläret: https://www.regovs.se/returnotering-i-5.html