CHATTA MED OSS
Kundservice

    Regovs nätbutik i Thorning

    All handel är föremål för lagarna i Danmark, Sverige och EU och sker på svenska eller engelska via hemsidorna regovs.se, regovs.dk eller regovs.com mellan dig som kund och

    Regovs.Com APS

    Højgårdsvej 25 - Port 5

    Thorning, 8620 Kjellerup, Danmark

    E-post: info@regovs.se

    Tel: +45 61515300

    CVR-nr (momsregistreringsnr) 502082732401

     

    Betalning

    Du kan betala med följande:

    Visa, Mastercard, Maestro och JCB: Beloppet debiteras först när varan skickas.

    Swish: 1233488061: Beloppet debiteras i samband med beställningen.

    Klarna: Pay later se fullständiga villkor:  https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/invoice_tc?credit_time=30

    Elektronisk faktura - Endast offentliga företag: Företag som vill ha faktura i samband med GLN-nummer och referenskod.

     

    Ålder

    Hos Regovs.se måste man vara minst 18 år gammal för att handla utan målsmans godkännande. 

    Priser

    Priserna anges i SEK(kr) inklusive moms och alla andra avgifter.

    Orderbekräftelse

    Orderbekräftelse skickas ut efter genomfört köp.

    Leverans

    Vi skickar din order inom en arbetsdag. Ordrar som betalas med banköverföring skickas inom en arbetsdag från det att vi har registrerat din betalning.

    Om din order innehåller beställningsvaror skickas dock ordern först när vi kan göra en samlad leverans, om inte annat har avtalats. Ordrar levereras i paket via Postnord. Om Regovs inte kan skicka ordern inom den tidsfrist som anges ovan, kan du häva köpet.

    Postnord meddelar automatiskt om förseningar. Du kan ha rätt att häva köpet vid leveransförseningar, t.ex. om förseningen är av väsentlig betydelse för dig.

    Frakt till Sverige

    • Beställningar kan skickas för 49 DKK till Postnords paketbutik.

    • Beställningar som skickas som privatpaket eller företagspaket kan

      köpas till.
    • För beställningar under 199 kr tillkommer en avgift på 39 kr

    Frakt till utlandet:

    Regovs.se skickar endast paket till Sverige

     

    Ångerrätt

    Som konsument har du 365 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

    Vid företagsköp (grossistordrar) gäller ingen ångerrätt.

    Ångerrätten löper ut 365 dagar efter den dag då du mottog din vara eller får den sista varan i din besittning, när det rör sig om ett avtal om flera olika varor som har beställts i en order men som har levererats separat från varandra.

    Du måste meddela oss om att du vill ångra ditt köp inom 365 dagar från att du har mottagit varan. För en smidig hantering ber vi dig att skicka ångermeddelandet via e-post till info@regovs.se eller med hjälp av ångerrättsformuläret som du hittar här https://www.regovs.se/retursedel-i-5.html. I meddelandet måste du göra oss tydligt uppmärksamma på att du vill utnyttja ångerrätten. Våra övriga kontaktuppgifter finner du här https://www.regovs.se/contact_us.php. I meddelandet måste du göra oss tydligt uppmärksamma på att du vill utnyttja ångerrätten.

    Du kan inte ångra köpet genom att bara neka att ta emot varan, du måste också meddela oss om detta på ett tydligt sätt.

    Retur vid utövad ångerrätt

    Returnera ordern till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss om att du vill ångra ditt köp. Du står för de direkta utgifterna i samband med returen av varan. Du står även för risken för varan från den tidpunkt då varan levererades.

    Om originalförpackningen saknas kan detta leda till värdeminskning, så för att vara säker på att du får tillbaka alla dina pengar rekommenderar vi att varan returneras i originalförpackningen.

    Ångra en del av köpet
    Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att skicka en eller flera varor i retur, även om de har köpts i en och samma order.

    Observera att du inte får tillbaka leveranskostnaderna om du ångrar en del av ett köp.

    Varor som inte omfattas av ångerrätt

    Leverans av varor som har tillverkats efter konsumentens specifikationer eller som har fått en tydlig personlig prägel.

    Du förlorar ångerrätten om:

    – du bryter förseglingen på varor som av hälsoskydds- eller hygienmässiga skäl inte passar för retur.

    Om du ångrar ditt köp ska du skicka varan till:

    Regovs, Højgårdsvej 25, Thorning, 8620 Kjellerup, Danmark.

    Du kan också ångra köpet genom att meddela oss om detta på ett tydligt sätt och leverera varan personligen på ovanstående adress måndag till torsdag kl. 9–15 eller fredag kl. 9–14.

    Vi tar inte emot paket utan utdelning (som skickas till paketbutik/postbutik) eller paket som skickas mot efterkrav.

    Varor som du vill byta till annan storlek/färg/typ byts inom 24 timmar på vardagar efter att vi har mottagit dina returnerade varor. Du står för kostnaden för den här typen av returförsändelse.

    Återbetalning vid utövad ångerrätt:

    Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp som du har betalat till oss. I händelse av värdeminskning, som du ansvarar för, dras detta belopp av från köpesumman.

    Om du utnyttjar din ångerrätt, återbetalar vi alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive leveranskostnaderna (dock inte extra kostnader till följd av att du har valt en annan leveransform än den billigaste leveransformen av standardtyp som vi erbjuder) utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi mottog ditt meddelande om att du ville ångra köpet. Vi gör en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.

    Vi kan hålla inne återbetalningen till dess att vi har fått varan i retur, om du inte dessförinnan har skickat in dokumentation som visar att du har returnerat varan. 

    Varans skick vid retur

    Du ansvarar bara för eventuell minskning av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändig för att fastslå varans art, egenskaper och sätt att fungera. Du kan med andra ord prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik, men du får inte börja använda den på allvar.

    Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som begagnad, vilket betyder att du bara får tillbaka en del eller inget av köpesumman, beroende på varans marknadsmässiga värde, om du ångrar köpet.

    Paket som inte hämtas ut:

    Om du inte hämtar ut paketet och det skickas tillbaka till oss kommer du att debiteras de faktiska fraktkostnaderna för retursändningen. Vid avbokning kommer dessa att kvittas mot det belopp du annars skulle ha fått tillbaka.

    Reklamation

    Om du anser att en vara är felaktig eller levererats för sent måste du skicka ett meddelande till oss där du beskriver felet eller förseningen – ett reklamationsmeddelande. För en smidig reklamation ber vi dig att skicka ditt reklamationsmeddelande och eventuella bilder via e-post till info@regovs.se eller via vårt kontaktformulär som du hittar här https://www.regovs.se/contact_us.php, innan du returerar varan. Våra fullständiga kontaktuppgifter finner du här https://www.regovs.se/contact_us.php.

    Adress vid klagomål:

    Regovs.se

    Højgårdsvej 25 - Port 5

    Thorning, 8620 Kjellerup, Danmark

    E-post: info@regovs.se

    Tel: +45 61515300

    Konsumentköplagens regler om felaktiga varor kan gälla för ditt köp.

    När du handlar hos oss som konsument har du 36 månaders reklamationsrätt och du kan reklamera i två månader till efter utgången av dessa tre år. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller få avdrag på priset, beroende på den aktuella situationen. Reklamationen ska vara berättigad och felet ska inte ha uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende.

    Du ska reklamera ”inom skälig tid” efter att du har upptäckt varans fel. En reklamation som görs inom två månader från att du upptäckte felet betraktas alltid som att ha skett ”inom skälig tid”.

    Vid godkänd reklamation står vi kostnaden för returfrakten. Därför tillhandahåller vi förbetalda returfraktsedlar som du får genom att skriva till info@regovs.se eller använda kontaktformuläret här https://www.regovs.se/contact_us.php. Varan ska alltid skickas tillbaka i ett ordentligt emballage och kom ihåg att få ett kvitto på försändelsen så att vi kan betala tillbaka dina leveranskostnader.

    I händelse av berättigad reklamation kan Regovs antingen erbjuda reparation, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller att häva köpet och få pengarna tillbaka. Du kan även ha rätt att kräva skadestånd. 

    Vid återbetalning i samband med ett godkänt reklamation återbetalar vi beloppet  senast 14 dagar från det datum då klagomålet godkändes. Vi gör en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.

    När du returnerar varan ber vi dig att beskriva problemet så detaljerat som möjligt.

    Du har samma rättigheter vid transportskada som vid andra reklamationer.

    Vi tar inte emot paket utan utdelning eller paket som skickas mot efterkrav.

     

    Integritetspolicyn

    Vad gör vi med dina uppgifter?

    När du lämnar dina uppgifter till Regovs vill vi att du ska känna dig trygg. Vi bryr oss om din integritet och behandlar alla personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).

    Regovs.se(Regovs.Com APS)
    Højgårdsvej 25 - Port 5
    Thorning, 8620 Kjellerup, Danmark
    E-post: info@regovs.se
    Tel: +45 61515300
    CVR-nr (momsregistreringsnr) 502082732401

    är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till Regovs.se. Genom att handla hos Regovs.se lämnar du samtycket till vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. Uppgifterna lagras säkert och skyddat i syfte att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund samt i marknadsföringssyfte. Se all information om Regovs integritetspolicy här: https://www.regovs.se/integritetspolicyn-i-2.html

    Cookies

    Genom att använda denna webbplats, www.regovs.se, godkänner du att vi använder cookies.

    Denna webbplats drivs och ägs av:

    Regovs.se (Regovs.com APS)
    Højgårdsvej 25 - Port 5
    8620 Kjellerup
    Danmark
    Cvr.:34225362
    E-post: info@regovs.se
    Telefon: +45 61515300

    Se all information om Regovs cookies här: https://www.regovs.se/cookieinfo-i-25.html

    Klagomål

    Om du anser att en vara är felaktig eller levererats för sent måste du skicka ett meddelande till oss där du beskriver felet eller förseningen – ett reklamationsmeddelande. För en smidig reklamation ber vi dig att skicka ditt reklamationsmeddelande och eventuella bilder via e-post till info@regovs.se eller via vårt kontaktformulär som du hittar här https://www.regovs.se/contact_us.php, innan du returerar varan. Våra fullständiga kontaktuppgifter finner du här https://www.regovs.se/contact_us.php.

    Om vi inte lyckas hitta en lösning på problemet kan du lämna in ett klagomål till relevant tillsynsmyndighet om villkoren för detta är uppfyllda.

    Allmänna reklamationsnämnden

    Box 174

    101 23 Stockholm

    E-post: arn@arn.se

    www.arn.se

    Om du är konsument och har din hemvist i annat EU-land än Danmark, kan du lämna in ditt klagomål till EU-Kommissionens portal för klagomål online: http://ec.europa.eu/odr

     

    Handelsvillkoren uppdaterades januari 2024.

     

    Vid utnyttjade av ångerrätten och retur av ordrar använder du det här formuläret: https://www.regovs.se/retursedel-i-5.html